13.3.09

Μακεδονία.

παρά την δαμόκλειο σπάθη του τραμπούκου, που στοιχηματίζω οτι θα φρίξει με αυτά που θα πώ, έχω πολύ όρεξη να δατυπώσω τις απόψεις μου για τη μακεδονία. Κι ας μου πέσει η σπάθη στο κεφάλι.

Ας εξετάσουμε το θέμα γεωγραφικά. Μακεδονία, στο Larousse ορίζεται η περιοχή που καλύπτουν οι κοιλάδες του αλιάκμονα, του vardar (αξιού) και του struma (στρυμόνα). Ο αλιάκμονας βρίσκεται κατα το 80% σε ελληνικό έδαφος και κατα 20% σε αλβανικό. Ο vardar ή αξιός, πηγάζει στη σερβία, διασχίζει το ανώνυμο κράτος (μέχρι να σας παραθέσω την άποψή μου θα χρησιμοποιώ το κωδικό όνομα τουρσί) και καταλήγει στο Αιγαίο. Ο struma ή στρυμόνας, πηγάζει στην βουλγαρία και εκβάλει στο Αιγαίο. Άρα, ο έγκυρος και κοινώς αποδεκτός γεωγραφικός ορισμός της μακεδονίας, ειναι ενα μικρό κομματι σερβίας και αλβανίας, ένα κομμάτι Βουλγαρίας, σχεδόν όλη η επικράτεια του τουρσιού, και η περιοχή που εμείς οι έλληνες αποκαλούμε μακεδονία χωρίς γεωγραφικό προσδιορισμό.

Ένα το κρατούμενο, το τουρσί όντως ανήκει στη γεωγραφική Μακεδονία.

Εκεί που το όλο πράγμα έρχεται και δένει είναι η Ιστορία. Οι "πατριώτες" (φίλε αποστολίδη είσαι τέτοιος?) λένε, εν μέρει σωστά, οτι οι τουρσιανοί είναι σλάβοι δεν έχουν καμία σχέση με το μέγα αλέξανδρο κτλ. Απο κεί και πέρα όμως, λαμβάνουν ως δεδομένο οτι ο μέγας αλέξανδρος "ανήκει" στην ελλάδα. Ας απαντήσω σε αυτό.

Κάθε κράτος έχει τον ιδρυτικό του μύθο, πράγμα ευρέως (και ουχί ευραίος φίλε αποστολίδη, μην τρομάζεις) γνωστό και αποδεκτό. Κατά τη γνώμη μου, καλώς η κακώς το να συνδέουμε την σημερινή Ελλάδα με τους αρχαίους Έλληνες φυλετικά, είναι σαν να συνδέουμε τις Η.Π.Α. με τους ινδιάνους. Ζούμε εκεί που έτυχε να αναπτυχθούν, και ενδεχομένως κάποιοι απο εμάς να έχουν κάποιες ρίζες τέτοιες, όμως στην περιοχή έγιναν τόσες μετακινήσεις και προσμίξεις πλυθησμών που δεν μπορούμε να βγάλουμε φυλετική άκρη χωρίς να υπεραπλουστεύσουμε. Είμαστε ενα δικό μας πράγμα και αυτό δεν είπε κανεις οτι είναι κακο. Ως εκ τούτου, ο φυλετικός δεσμός αποτελεί κατα την άποψή μου έναν ξεπερασμένο ιδρυτικό μύθο, που σιγά σιγά πρέπει να σβήσει. Απο κει και πέρα, μακάρι να εππηρεαζόμασταν πολιτισμικά απο τους αρχαίους έλληνες. Όμως έτσι οπως βλέπω εγώ τα πράγματα, είμαστε τόσο μακριά πολιτισμικά απο τους αρχαίους έλληνες όσο και ο υπόλοιπος κόσμος. Ναί ,υπάρχει ο δεσμός της γλώσσας, όμως η γλώσσα μας έχει εν τέλει τόσο αλλάξει, που με τα ίδια χρόνια αρχαίων ελληνικών με τους υπόλοιπους ευρωπαίους (6) ξέρουμε τα ίδια και λιγότερα αρχαία απο αυτούς. Αυτό το διαπίστωσα με μεγάλη έκπληξη εδώ στην Ελβετία.

Εν τέλει βέβαια, ο κάθε λαός, όπως και οι τουρσιανοί, έχει δικαίωμα να εμπνευστεί απο έναν πολιτισμό όπως ο αρχαιοελληνικός. Αυτό απλά που νομίζω είναι οτι πρέπει να παραμένει ανοιχτός σε ο,τι στοιχείο μπορεί να του φανεί ενδιαφέρον, απο τον κινέζικο πολιτισμό μέχρι τον πολιτισμό των ίνκας. Επιπρόσθετα, 12 χρόνια στο σχολείο, ακούσαμε κριτική για ΟΛΟΥΣ τους πολιτισμούς, και για όλους τους πολιτισμούς έγινε η διαδικασία "τι κρατάμε απο αυτούς, τι ήταν προχωρημένο και τι όχι", φυσικά, naturelement, natürlich, naturally, εκτός απ' τους "προγόνους μας".

Εδώ να πώ οτι οι αρχαίοι έλληνες δεν θεωρούσαν τους μακεδόνες έλληνες. Αυτό υπάρχει μέχρι και στα βιβλία ιστορίας (τα πατριωτικά, όχι το σιωνιστικό, πληρωμένο, διεθνιστικό και τα λοιπά και τα λοιπά βιβλίο της ρεπούση), όπου παρατίθεται το τέχνασμα του (μεγάλου?) αλεξάνδρου, ο οποίος έφήυρε ολόκληρη ψέυτικη όπως λέει το βιβλίο ιστορία με σκοπό να πείσει τους άλλους οτι ήταν έλληνας και να μπορέσει να συμμετάσχει στους Ολυμπιακούς Αγώνες, που ώς γνωστόν ήταν κλειστοί στα άλλα φύλα.

Δεύτερο κρατούμενο, οι τουρσιανοί δεν είναι "απόγονοι του μ. αλεξάνδρου" αλλά τελικά ποιός είναι?

Με τις 2 τοποθετήσεις στο μυαλό, ιστορική και γεωγραφική, και έχοντας βάλει ωραία μουσική για να συγκεντρωθώ, να περάσω στο δια ταύτα. Το οτι δεν δέχομαι τον απο δώ "πατριωτισμό" δεν πάει να πεί οτι δέχομαι τον απο κεί. Αυτό είναι και το λεπτό σημείο του θέματος. Με το να δεχτεί κανείς το τουρσί να λέγεται μακεδονία, κάνει τον Γκρουέφσκι και τους απο κεί πατριώτες δια βίου κυβέρνηση.
Εν τέλει όσο παραλογίζονται αυτοί άλλο τόσο παραλογιζόμαστε κι εμείς. Αυτοί μιλάνε για μακεδονική μειονότητα ( η οποία αν την μετονομάσουμε με το πιο ακριβές "σλαβικος πλυθησμός της νότιας μακεδονίας" ηπήρξε και όντως ξεριζώθηκε) εμείς μιλάμε για βόρεια ήπειρο (και εκεί υπήρξε θέμα, δεν το αρνούμαι) , "να πάρουμε τα σκόπια, να πάρουμε τα Σόφια, να πάρουμε και το Αμστερνταμ" (και βόρεια των συνόρων υπηρξε θέμα δεν το αρνούμαι), να πάρουμε τη Μπόλη και την αγιασοφια ακόμα και την τραπεζούντα και τον πόντο.


Λοιπόν αυτό που πιστεύω (ταραραραραραμ) είναι σχετικά μπλεγμένο. Αναγνωρίζω το διακαίωμα του τουρσίου, όχι να λέγεται μακεδονία, αλλά να ονομάζεται όπως θέλει βρέ αδελφέ τουρσί, δυτική κίνα ή μακεδονία. Δεν είναι δουλειά μας να παρεμβαίνουμε σε αυτό, και ποιοί είμαστε εμείς που κατέχουμε την ιστορική αλήθεια και θα τους επαναφέρουμε στην τάξη. Αν θέλουν να έχουν ένα ψέυτικο όνομα (που γεωγραφικά δεν είναι τελικά και τόσο ψέυτικο) ας το έχουν, δεν είναι δουλειά της ελλάδας. Αυτό που αντίθετα είναι δουλειά της ελλάδας είναι να είναι ώριμη και να μην απαντάει στον αλυτρωτισμό με αλυτρωτισμό. Να μην ξεχνάμε οτι η ελλάδα είναι το "ωριμότερο" (ας γελάσω) και οικονομικά ισχυρότερο, κράτος της Ε.Ε., και όχι η μακεδονία. Αν η ελλάδα δεν είχε το "πατριωτικό κίνημα", αυτή τη στιγμή η μακεδονία θα λεγόταν "Βόρεια μακεδονία" (πρόταση 1992) και όλοι θα ήταν ευχαριστημένοι. Μάλιστα το όνομα θα επικοινωνούσε και πλήρως με την γεωγραφική πραγματικότητα.Τον απο κεί πατριωτισμό τον έσπειρε ο απο δώ. Αν ήταν στο χέρι μου πάντως, αυτό το όνομα θα επέλεγα, όμως απο σεβασμό στην ελευθερία δεν θέλω να πώ, "θέλω το δίπλα κράτος να λέγεται ετσι".

Τέλος πάντων δεν βγάζετε και πολύ άκρη. Να συνοψίσω αυτά που δεν πιστεύω και αυτά που πιστεύω σε ένα προσωπικό μακεδονικό μανιφέστο. Μετά τραμπούκε είσαι ελεύθερος να αρχίσεις τις μπούφλες.

ΔΕΝ πιστεύω:

-στο φυλετικό δεσμό της Ελλάδας ή της Μακεδονίας με Αρχαίους Έλληνες ή Μέγα Αλέξανδρο-φονιά των λαών
-στην κυριότητα της "μακεδονίας" απο κάποιον
-σε οποιαδήποτε αλλαγή των συνόρων
-σε οποιαδήποτε εξέλιξη που θα οδηγήσει σε βία, σε ανθρώπους να χάνουν τα σπίτια τους και γενικώς σε "παράπλευρες απώλειες"
-σε οποιαδήποτε θεωρία φυλετικής καθαρότητας η ακόμα και προέλευσης

πιστεύω:

-οτι κάθε χώρα και λαός έχει δικαίωμα να λέγεται όπως θέλει και να εμπνέεται απο όποιον πολιτισμό θέλει όσο δεν παραβιάζει το ίδιο ή άλλο δικαίωμα του δίπλα. (αυτή δεν είναι πλήρως η περίπτωση των σκοπίων και αυτός είναι ο λόγος που η απάντηση μου είναι τοσο μπερδεμμένη και εν τέλει ηλίθια)
-οτι η μακεδονία, όπως και όλα τα βαλκάνια έζησαν συνεχείς ανταλλαγές και προσμίξεις πλυθησμών, που δεν πρόσφεραν τίποτα σε κανέναν, αλλά συνεχίζουν να προκαλούν τις σημερινές διαμάχες.
-οτι η γεωγραφική περιοχή της μακεδονίας, όπως και κάθε περιοχή του κόσμου δεν ανήκει σε κανεναν, αλλά στα ανθρώπινα δικαιώματα όλων των κατοίκων της (αυτό μάλλον θέλει εξήγηση αλλά τέσπα laisse tomber)
-οτι
-οτι
-οτι
...


βασικά δύσκολο να μαζέψω αυτά που πιστεύω...γενικά δύσκολο να γράψει κανεις άρθρο για αυτο το θέμα. Γαμώτο.

Θα επανέλθω.










2 commentaires:

  1. Φίλτατε Αντώνη.Παρακολουθώ συχνά το ιστολόγιό σου το οποίο το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρων
    λόγω του τρόπου που παρουσιάζεις τα ενδιαφέροντά σου.Στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορούσα παρά να "επέμβω" :D.
    Όσον αφορά την φυλετική σύσταση των Ελλήνων δεν έχεις παρά να διαβάσεις τα άρθρα που αφορούν την εργασία του δικεκριμένου επιστήμονα Άρη Πουλιανού(βιογραφία του: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CF%81%CE%B7%CF%82_%CE%A0%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82)(Όσον αφορά την εργασία του στην φυλετική σύσταση των ελλήνων :http://dexter.pblogs.gr/2008/05/shesh-arhaiwn-ellhnwn-kai-newn-h-synehish.html)
    Τώρα όσον αφορά την Ελληνικότητα των Αρχαίων Μακεδόνων αυτά τα επιστημονικά στοιχεία ελπίζω (αν και δεν το νομίζω) να σε πείσουν γιατί αν ήταν μόνο η ιστορία των ολυμπιακών αγώνων θά ταν τρελή η χαρά των Σκοπιανών.
    (http://yakinthos.blogspot.com/2008/03/blog-post_07.html και http://history-of-macedonia.com/wordpress/2009/03/12/9-alitheies-gia-tin-ellinikotita-arxaias-makedonias/).Τέλος θέλω να πώ ότι οι σκοπιανοί δεν ξύπνησαν μια μέρα και αποφάσισαν να λέγονται μακεδόνες.Η "εκμακεδονοποίηση" των σκοπιανών είναι σχέδιο που ξεκινά λίγο πριν τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο και προωθείται από διάφορα κέντρα εξουσίας.Ο κατακερματισμός των κράτων οφελεί αυτούς που πολεμάνε οι αριστεροί όλου του κόσμου.Δεν θα έπρεπε να πολεμάνε και τα εθνικά κράτη καθώς είναι η τελευταία αντίσταση στην πλήρη υποδούλωση όλων των ανθρώπων.Η παγκοσμιοποίηση που επέρχεται δεν θα είναι σίγουρα αυτό που ονειρεύονται.
    Αυτά για να μην μακρυγορήσω.Οι σελίδες περιέχουν αδειάσειστα στοιχεία ξέρω οτι δεν πρόκειται να αλλάξεις γνώμη αλλά αξίζει η προσπάθεια.Κάλη συνέχεια!!

    RépondreSupprimer
  2. Φιλε Κ.Κ. (κωσταντίνε κάτσα?) σε ευχαριστώ που με διαβάζεις και εκτιμώ πάρα πολυ τον τρόπο με τον οποίο παρεμβαίνεις, παρά τη ριζική διαφωνία μας. Τα στοιχεία που μου παραθέτεις θα τα εξετάσω αναλυτικά σε κάποια πιο ήρεμη στιγμή, και θα επιστρέψω με αναλυτική και τεκμηριωμένη απάντηση. Μην νομίζεις οτι είναι τόσο δύσκολο να αλλάξω γνώμη, ίσα ίσα, όταν κάποιος έχει καλές προθέσεις, αυτό εξαρτάται μόνο απο το περιεχόμενο των επιχειρημάτων που μου αντιπαραβάλει. Δεν μου φένεται και πολύ, και δουλεύω πάνω σε αυτό, αλλά προσπαθώ να βλέπω τα πράγματα απο πολλές πλευρές και να είμαι δεκτικός σε όλες. Όπως είπα θα επανέλθω. Καληνύχτα!

    RépondreSupprimer